14/11/2012

BBC child abuse - Zandvoort childporn case

Marcel_nieuwsblad_001.jpg

Abuse of power for warfare leads to sexual abuse

On 11.11.2012, George Entwistle resigned as director general of the BBC, just two months into the job, to take responsibility for the child sex allegation on the flagship news programme Newsnight.

The BBC, celebrating its 90th anniversary, is affectionately known in Britain as "Auntie", and respected around much of the world.

But with 22,000 staff working at eight national TV channels, 50 radio stations and an extensive Internet operation, critics say it is hampered by a complex and overly bureaucratic and hierarchical management structure.

Journalists said this had become worse under Entwistle's predecessor Mark Thompson after the BBC was castigated by a public inquiry over a report alleging government impropriety in the fevered build up to war in Iraq.

One of the BBC's most prominent figures, Newsnight presenter Jeremy Paxman, said since the Iraq report furore, management had become bloated while cash had been cut from programme budgets.

Child abuse is not limited to the BBC but, as the daily war propaganda, is a part of the western values.

The Zandvoort childporn case (88.539 victims), first came to light in 1998 when Belgian founder of child support Group Werkgroep Morkhoven, Marcel Vervloesem, provided a mountain of evidence to Dutch police indicating the operation of a systematic network which dealt in the kidnapping, torture and sexual abuse of children, even infants. 

Included in this evidence were high-profile names and matching bank account details proving their involvement.

The following investigative TV report about the Zandvoort case was broadcast on French TV in May 2010. 
 



Photo: Marcel Vervloesem, Princess of Croÿ and Jan Boeykens of Werkgroep Morkhoven
 
For more information:
http://fondationprincessedecroy.morkhoven.org/ (if this link is not disabled by the services of the Belgian Justice department which used any means to remove the websites of Werkgroep Morkhoven and Foundation Princess de croÿ of the Internet)
 

BBC-warmakers involved in child abuse

BBC.sex.scandal.jpg

The BBC which daily participate to the American war propaganda, is involved in child abuse...

---

BBC sex scandal widens, former director starts at New York Times

November 11, 2012

The cover-up of child-molestation scandals at British Broadcasting Corporation (BBC), Britain’s flagship broadcasting medium, continued to boil Sunday as its chairman called the organization a “ghastly mess.”

One day earlier, BBC Chairman Chris Patten, 68, stood outside the BBC’s expansive London headquarters with George Entwistle, director general, as Entwistle resigned after failing to clean up after the public relations tsunami that struck a few weeks ago.

At the heart of the decades-old child molestation scandal is longtime BBC television host, Jimmy Savile, who died at 84 in 2011.

Authorities suspect Savile may have sexually abused up to 300 young people in BBC studios, hospitals and children’s homes over many years.

Savile, a British television staple, allegedly used his position as children charities advocate to approach vulnerable minors in the 1970s and 80s, according to a New York Times report.

“Does the BBC need a thorough structural overhaul? Of course it does,” the chairman of the BBC Trust, Chris Patten, said on “The Andrew Marr Show,” the BBC’s flagship Sunday morning talk show, after the resignation of the broadcaster’s chief executive.

Entwistle, at his post only eight weeks, became the subject of continued outrage largely due to fallout from a Nov. 2 report on the BBC “Newsnight,” program that incorrectly implicated a former Conservative Party politician in the growing pedophile scandal.

Alistair McAlpine, 70, who was wrongly tagged by “Newsnight” staff as being involved, has suggested he will seek damages against the media conglomerate.

Upon his resignation, Entwistle said it reflected “unacceptable journalistic standards” and never should have been broadcast, referring the faulted “Newsnight” segment that failed to fact-check information that would have exculpated McAlpine.

British media commentators and pundits say appointing a new chief executive will not return BBC to its former status. Many question the need for a huge public-service broadcaster in an era of expanded media sources.

At question is whether BBC should retain the advantages granted to it under its royal charter financed by a mandatory $230-a-year license fee paid by those who own television sets in the country.

Currently, the heavily-subsidized media organization has 23,000 employees, a $6 billion annual budget and dominates British broadcasting.

BBC is headquartered in a billion-dollar complex.

The scandal has spread across the ocean to affect The New York Times, a left-leaning American newspaper located in its namesake.

Entwistle succeeded Mark Thompson, who stepped down in September after eight years as director general at BBC to become chief executive of The New York Times.

Though he was director-general at BBC, Thompson denies knowing anything about the failed “Newsnight” investigation of Mr. Savile, plans to cancel it, or even that it involved allegations of pedophilia. Thompson also denies ever having met Savile.

During a recent segment of “The Andrew Marr Show,” the BBC’s flagship Sunday morning talk show, popular host Jonathan Dimbleby said that because of the layers of bureaucracy between Mr. Entwistle and the “Newsnight” producers, “George was at the receiving end of nothing, when he should have known everything.”

Patten echoed that analysis on the Marr show when he said “there are more senior leaders in the BBC than in the Chinese Communist Party.

”However other sources, for example UK's Mail Online, have reported that Thompson's office was alerted about the child abuse claims.

http://www.examiner.com/article/bbc-sex-scandal-widens-former-director-starts-at-new-york-times